Dile Veda
0 Comment
Filmin Cannes basın kitinde, kendi özetimi yazmak yerine çalmaktan mutlululuk duyduğum aşağıdaki synopsis var. fikir basit evli bir kadın ve bekar bir adam karşılaşır, aşık olurlar, tartışırlar, yumruklar havada uçuşur [...]
Ona Dair Bildiğim İki Üç Şey
0 Comment
Godard’ın en iyi filmleri arasında sayılan Ona Dair Bildiğim İki Üç Şey… Paris’in banliyölerinden birinde yaşayan ve ek gelir sağlamak için fahişelik yapan bir ev kadınının, Juliette Janson’ın hayatına odaklanıyor. [...]
Hafta Sonu
0 Comment
Yıllar boyu sinemanın dilini yenilemek için çalışan Jean- Luc Godard, Haftasonu’nda hedefine ulaşmış durumda. Haftasonu, onun en iyi ve aynı zamanda en yaratıcı filmi. Neredeyse kusursuz bir film. Godard hayranları [...]
Film Sosyalizm
0 Comment
“Üç bölümlük bir senfoni”yi andıran Godard’ın son filmi, belki de yönetmenin son yıllardaki en zor ve rahatsız edici filmlerinden. Anlaşılırlık kaygısından, anlatım ve sunum normlarından bilinçli olarak uzak duran Film [...]
Alphaville
0 Comment
Her şey Figaro Pravda adında bir gazete için çalıştığını söyleyen Ivan Johnson adlı bir gazetecinin Alphaville kentine gelip bir otele yerleşmesiyle başlıyor ve ancak bir Godard filminde göreceğiniz tuhaf olayların [...]
Çinli Kız
0 Comment
Maoculuğu öğrenen bir grup Fransız öğrencinin politik tartışma ve eylemlerini anlatan bir film. Beş kişiden oluşan bu küçük grup sembolik olarak devrim pratiğine değişik yaklaşımları temsil ederler. Grubu yöneten Veronique, [...]
Serseri Aşıklar
0 Comment
Serseri Aşıklar, hiç şüphesiz, sadece Godard’ın değil, Yeni Dalga’nın da en çok bilinen, en çok referans yapılan filmi. Bunun nedeninin ne olduğunu bir çırpıda söyleyebilmek, sanıldığı kadar kolay değil; çünkü [...]
Kadın Kadındır
0 Comment
Kadın Kadındır ile Godard tıpkı eleştirel ve ticari açıdan büyük başarı kazanan Serseri Aşıklar’da gangster filmine saygısını sunması gibi, Amerikan müzikal filmlerine saygısını sunar. Film, günün birinde bir bebek sahibi [...]
Çılgın Pierrot
0 Comment
Yeni Dalga’nın hem teknik hem de anlatı kurgulama bakımından doğaçlamaya yönelen kendine özgü tarzının politik bir dille kaynaştığı, dram, aksiyon, romans ve film-noir’in içiçe geçtiği Çılgın Pierrot, Jean Paul Belmondo [...]
Aşka Övgü
0 Comment
Aşka Övgü, Godard’ın sinemasını takip eden eleştirmenler tarafından yönetmenin son yıllarda çekmiş olduğu, klasik sinema anlatım yapısına en yakın yapıt olarak değerlendirildi. Gerçekten de, bir öyküden söz etmek zor olsa [...]