Ona Dair Bildiğim İki Üç Şey
0 Comment
Godard’ın en iyi filmleri arasında sayılan Ona Dair Bildiğim İki Üç Şey… Paris’in banliyölerinden birinde yaşayan ve ek gelir sağlamak için fahişelik yapan bir ev kadınının, Juliette Janson’ın hayatına odaklanıyor. [...]
Hafta Sonu
0 Comment
Yıllar boyu sinemanın dilini yenilemek için çalışan Jean- Luc Godard, Haftasonu’nda hedefine ulaşmış durumda. Haftasonu, onun en iyi ve aynı zamanda en yaratıcı filmi. Neredeyse kusursuz bir film. Godard hayranları [...]
Adı Carmen
0 Comment
Carmen hikayesi, bu kadar tanıdık olmasını şarkı ve hikayesinin halk arasında dilden dile dolaşmasına borçludur. Melodinin hemen tanınıyor olması, bir çağrışımlar silsilesine yol açarak performansın ya da filmin ötesine geçer. [...]
Jules ve Jim
0 Comment
Her ne kadar sayısız okumaya tabi tutulmak istenmişse de Truffaut’nun derdi kabaca bir aşk hikayesi anlatmak. Yönetmenin geldiği yerde ménage-à-trois’ tabir edilen, bizde ise aşk üçgeni’ denip geçilen, muhatabı iki [...]
Alphaville
0 Comment
Her şey Figaro Pravda adında bir gazete için çalıştığını söyleyen Ivan Johnson adlı bir gazetecinin Alphaville kentine gelip bir otele yerleşmesiyle başlıyor ve ancak bir Godard filminde göreceğiniz tuhaf olayların [...]
Çinli Kız
0 Comment
Maoculuğu öğrenen bir grup Fransız öğrencinin politik tartışma ve eylemlerini anlatan bir film. Beş kişiden oluşan bu küçük grup sembolik olarak devrim pratiğine değişik yaklaşımları temsil ederler. Grubu yöneten Veronique, [...]
Serseri Aşıklar
0 Comment
Serseri Aşıklar, hiç şüphesiz, sadece Godard’ın değil, Yeni Dalga’nın da en çok bilinen, en çok referans yapılan filmi. Bunun nedeninin ne olduğunu bir çırpıda söyleyebilmek, sanıldığı kadar kolay değil; çünkü [...]
Kadın Kadındır
0 Comment
Kadın Kadındır ile Godard tıpkı eleştirel ve ticari açıdan büyük başarı kazanan Serseri Aşıklar’da gangster filmine saygısını sunması gibi, Amerikan müzikal filmlerine saygısını sunar. Film, günün birinde bir bebek sahibi [...]
Çılgın Pierrot
0 Comment
Yeni Dalga’nın hem teknik hem de anlatı kurgulama bakımından doğaçlamaya yönelen kendine özgü tarzının politik bir dille kaynaştığı, dram, aksiyon, romans ve film-noir’in içiçe geçtiği Çılgın Pierrot, Jean Paul Belmondo [...]
Ölümsüz
0 Comment
Jorge Samprum ve Costa Gavras Ölümsüz filminin başlangıcına olağandışı bir not düşüyorlar: “Gerçek olaylar ve yaşayan ya da ölü kişilerle benzerlikler rastlantı değildir.” Ustaca yönetilmiş ürpertici bir yolculuk. Özgün adı [...]