Marcel Carné: Beyazperdedeki Hayatım
0 Comment
Marcel Carné, arkadaşı Dider Decoib’in eşliğinde, sıradışı kariyerindeki hiçbir sayfayı atlamadan, belleğin yarım yüzyılı aşan sinema yaşamında dolaşması için serbest bırakır. Son derece özgür çocukluğu, onu filmlere götüren mucizeler, 21filminin [...]
Sinemanın Yüzüncü Yıldönümü Üzerine
0 Comment
Çıkış noktasını yönetmen Marco Ferreri’nin “görüntüler sürebilir, fakat sinema öldü” betimlemesinden alan Sinemanın Yüzüncü Yıldönümü Üzerine, sinemanın 100. yılını kutlamaya yönelik hayali bir yol izliyor. Çürümekte olan bir film setinden [...]
Yeni Dalga Kendini Anlatıyor
0 Comment
1964 yılında Robert Valley, önde gelen yönetmenlerin (Chabrol, Demy, Franju, Godard, Pollet, Rouch, Rozier, Truffaut, Varda), yapımcıların (Gearges de Beauregard) ve devlet görevlilerinin (o zamanlar Ulusal Sinema Merkezi’nin müdürü olan [...]
Yeni Dalga Sonrası André Techiné
0 Comment
André Techiné, Valence’den, Paris’e gelişini, bir sinema aşığıyken nasıl yönetmen olduğunu, yeni dalga sonrası sinema içindeki sanatsal yolculuğunu anlatır. Yorumları, mekanlara ve Souvenirs d’en France (1974), Le lieu du Crime [...]
Yurttaş Langlois
0 Comment
Eksantrik, kavgacı Henry Langlois, çöp kutularından sinema hazineleri toplayarak başladığı kariyerine, dünyanın en büyük arşivi olan Fransız Sinematek’inin kuruculuğuna varan uzun bir yol katetti. Yeni Dalga hareketini derinden etkiledi, Fransız [...]
İşte Buradayız, John…
0 Comment
Ken McMullen, zarif bir Derek Jarman portresi yaratıyor. Sorular, Jarman’ın en önemli filmleri hakkındaki düşüncelerini rahatça yansıtabilmesine olanak vermektedir. Jubilee ve Sebastiane filmlerine yönelik tepkiler karşısındaki hayreti, Caravaggio’dan aldığı doyum [...]
JLG – JLG Aralık’ta Otoportre
0 Comment
Godard’ın JLG-JLG Aralık’ta Otoportre‘sinde görünümler ve imajlar, sesler ve sözcükler insanın kendisinden geçmesine yol açacak diyalektik bir günlük özelliği taşır. Her şey onun yaramaz bir çocuk edasıyla işlenen kişisel yaşantısı [...]
Lucky Man
0 Comment
Filmin adı hem Lindsay Anderson’un filmi O Lucky Man‘e hem de onun kendi yaşamına bakışına bir göndermedir: “Ben her zaman şanslıydım… şanslı olmak çok önemli ama daha önemlisi bu şansı [...]
Lumiere
0 Comment
1895 yılında Louis ve Augustine Lumière “sinematograf”ı icat ettiler. 1896’dan başlayarak kurgulu, belgesel, haber, aile, canlandırma dallarında birçok film yönettiler ve birçok kameraman yetiştirdiler. Bu kameramanlar dünyayı dolaşıp bir çok [...]
Macar Sineması’ndan Öyküler – Zoltan Fabri
0 Comment
Nadasy, 1980 yılında başladığı Macar Sinemasından Öyküler üçlemesini 1983 yılında bitirmiştir. Zoltan Fabri üçlemesinin ilk filmidir. Fabri’nin yaşamının ve çalışmalarının bir incelemesi olan film aynı zamanda Macar Sineması’na genel bir [...]