Kör Talih
0 Comment
Przypadek Kader, kısmet, nasip, talih… Bu kavramlarla açıklamaya çalıştığımız, insan yaşamına yön veren güç nedir? Bu gücü matematiksel olasılıklar ya da rastlantılarla maddeci bir biçimde açıklamak olası, elbette. Ama yaşam [...]
Bir Sarışının Aşkları
0 Comment
Çekoslovakya Yeni Dalga sinemasının öncülerinden olan Milos Forman’ın 1965 yılında çektiği, ikinci uzun metrajlı filmi Bir Sarışının Aşkları genç bir kadının, zor hayat koşulları arasında kendine bir yer edinmeye, kendisini [...]
Balo
0 Comment
Ettore Scola’nın her filmi izlenmeye değer. Bu İtalyan sinemacısı, İtalyan güldürüsünün alçakgönüllü bir sanatçısı olarak başladığı sinemada, artık her filmi yankılar getiren geniş tarihsel/toplumsal çağrışımlar yapan önemli bir yönetmen düzeyine [...]
Salgın
0 Comment
İki kafadar senaryo yazarı, bir buçuk yıldır vazife bildikleri senaryolarını henüz bitirmişlerdir ki, bilgisayarın metni görmemesi yüzünden emekleri çöpe gider. İşi teslim etmeleri için önlerinde beş günleri vardır. Aynı senaryoyu [...]
Bay Hulot’un Tatili
0 Comment
Film, tatilcilerin büyük şehirden çıkıp deniz kenarına doğru akın etmesiyle başlar. Köpeklerin bile ciddiye almadığı küçük, gürültülü ve külüstür arabasıyla deniz kenarına gidenler arasında Hulot hemen dikkatimizi çeker. Ağzından eksik [...]
Cehennemde İki Devre
0 Comment
Yıllar önce, sinema yazarı arkadaşım Serhat Öztürk’ün, Paris’te Son Tango’nun Türkiye’de yeniden gösterime girmesi üzerine yazdığı yazıda kullandığı bir tanımlama, uzun süredir aradığım ama formüle edemediğim konuya açıklık getirmişti: “Hatırasına [...]