Serseri Aşıklar
0 Comment
Serseri Aşıklar, hiç şüphesiz, sadece Godard’ın değil, Yeni Dalga’nın da en çok bilinen, en çok referans yapılan filmi. Bunun nedeninin ne olduğunu bir çırpıda söyleyebilmek, sanıldığı kadar kolay değil; çünkü [...]
Kadın Kadındır
0 Comment
Kadın Kadındır ile Godard tıpkı eleştirel ve ticari açıdan büyük başarı kazanan Serseri Aşıklar’da gangster filmine saygısını sunması gibi, Amerikan müzikal filmlerine saygısını sunar. Film, günün birinde bir bebek sahibi [...]
Çılgın Pierrot
0 Comment
Yeni Dalga’nın hem teknik hem de anlatı kurgulama bakımından doğaçlamaya yönelen kendine özgü tarzının politik bir dille kaynaştığı, dram, aksiyon, romans ve film-noir’in içiçe geçtiği Çılgın Pierrot, Jean Paul Belmondo [...]
Gök Başımıza Düşecek
0 Comment
Bütün gezegenleri kurtaramayız, ama hiç olmazsa dünyayı kurtarsak? Sollihogda Akıl Hastanesi’nde yatan Reidar, başına bir meteorun düşeceğine inanmaktadır. Noel’e üç gün kala tüm dünyayı, en çok da Juni’yi bu felaketten [...]
Ütopya: Kusursuz Bir Ülkede Kimse Kusursuz Değildir
0 Comment
Norveç üzerine öykülerde esin kaynağı olarak siyasi partileri kullanmak zekice bir fikir. Bir çoğumuz bir ya da daha fazla partiyle özdeşleşebiliriz. Tüm partilerin değerlere ve düşüncelere farklı anlamlar yükleyebilen dünya [...]
Edi
0 Comment
Edi ile Jureczek iki eskici. Her gün “tabla”larıyla zengin-fakir ayrımı yapmadan tüm mahalleleri arşınlıyor, ne bulurlarsa belki para eder diye tablalarına atıyorlar. Donuk zekâlı Jureczek’in aksine Edi, okumayı seven, hayat [...]
Albino Noi
0 Comment
Kar ve buzla kaplı bir ada ülkesi, içe dönük albino bir delikanlı. Genç yönetmen Dagur Kári, yıl boyu uluslararası festivallerde hem eleştirmenlerin hem izleyicinin gözdesi olan ilk filmi Albino Noi’de [...]
Uzak Işıklar
0 Comment
İki ülke, iki kent ve bir nehir. Oder nehri yalnızca Alman kenti Frankfurt ile Polonya kenti Slubice’yi değil aynı zamanda iki dünyayı birbirinden ayırmaktadır. Fakir ya da zengin birçok insan [...]