Gül Hasan
Tuncel Kurtiz’in uzun yıllara dayanan tiyatro, sinema oyunculuğunun ve yönettiği kısa filmlerin ardından ilk kez uzun metraj için kamera arkasına geçtiği Gül Hasan yurt dışında bulduğu yankıyı Türkiye’de tekrarlayamamış, görmezden gelinmiş, biraz da hemen ‘unutulması’ arzulanmış bir film. Kurtiz’in Otobüs’ten Bereketli Topraklar Üzerinde’ye, Hudutların Kanunu’ndan Umut’a, Bitmeyen Yol’dan Sürü’ye kadar, sinemamızın çok önemli örnekleri arasına girmiş filmlerdeki yerinin ötesinde, sektördeki verili işlerle çelişkisini, hatta ‘kavgasını’ yansıtan bir çalışmadır karşımızdaki. Bir şebekenin lideri olarak çalışan üç kağıtçı yönetmenin, çekeceği filmde rol verme vaadiyle Avrupa’da çalışan vatandaşlarımızı dolandırmasını, sömürmesini ‘doğal bir abartı’ eşliğinde trajikomik yapıyla aktaran film, Kurtiz’in daha önce birlikte çalıştığı kimi yönetmenlere yönelik öfkesini de somut biçimde yansıtmaktadır. İlginç bir ‘sinema sinemaya bakıyor’ örneği sunmasının ötesinde, yurtdışındaki işçilerimizin sorunlarına sınıfsal açıdan eğilen ayrıksı bir örnek de olan Türkiye-İsveç ortak yapımı Gül Hasan’daki oyunculuk performanslarının oldukça nitelikli olduğunu belirtelim. Tunca Arslan
83'
1979
Nuri Sezer
Tuncel Kurtiz
Salih Dikişçi
Jan Pehrson
Per Berglund
Sekur Film
Hasan Gül
Helena Vickstörm
Müjdat Gezen
Nuri Sezer
Özcan Özgür
Savaş Dinçel
Tuncel Kurtiz
En İyi Görüntü Yönetmeni Antalya En İyi Yönetmen İsveç Film Enstitüsü
En iyi senaryo
En İyi Üçüncü Film
17. Gezici Festival
19. Gezici Festival
5. Gezici Festival
GEZİCİ FESTİVAL'İN YOL ARAKADAŞI: TUNCEL KURTİZ
OYUNCU: TUNCEL KURTİZ
Tuncel Kurtiz'in Göçmenleri