Her Türlü Kuşkunun Ötesinde Bir Yurttaş Hakkında Soruşturma
0 Comment
Elio Petri’nin filminin yeterince anlaşılır başlığı, öykünün temasını yansıtıyor. Bir polis metresini öldürür; ipuçlarının izinin sürülmesini de kendisi yönlendirir; güçlü karakterinin yanı sıra, mesleğindeki konumu da düşünüldüğünde meslektaşları onu suçlu [...]
İşçi Sınıfı Cennete Gider
0 Comment
İşçi Sınıfı Cennete Gider, sadece kapitalist düzeni, makineleştirmeyi eleştirmez, işçi sınıfının politik mücadeledeki ikircikli tutumunu eleştirir ki; filin kahramanı Massa, nam-ı diğer Lulu, cenneti kadınlarının bacak arasında arayan bir lümpendir [...]
Mülkiyet Artık Hırsızlık Değildir
0 Comment
Bir bankada çalışan Total yaşlı babasıyla birlikte yaşamaktadır. Derisi paraya karşı son derece alerjiktir ve parayı küçümser; soygunculukla ya da ticaretle para istifleyenlerden de nefret eder. Total, köşeyi dönüp servet [...]
Venedik’te Ölüm
0 Comment
Thomas Mann’ın aynı adlı eserinden yönetmen Luchino Visconti’nin beyazperdeye uyarladığı Venedik’te Ölüm, hem görsel üslup açısından bir zafer hem de sinemada edebiyat uyarlamaları konusu üzerine bir inceleme niteliğinde. Visconti, Mann’ın [...]
Mattei Olayı
0 Comment
Enrico Mattei, savaş sonrası İtalya’sının güçlü ve karizmatik kişisiydi. İtalyan Petrol Ajansı’nı tasfiye etmekle görevlendirilmişti oysa tam tersine Ajansı büyüttü ve yeni kurulan ENI adlı şirketi hem İtalya için yeni [...]
Amarcord
0 Comment
Roma, Fellini’nin yetişkinliğini geçirdiği kenti çıkış noktası olarak alırken, Amarcord, Fellini’nin gençliğinin taşrasına, 20 yıl önce Aylaklar’da gördüğümüze benzeyen bir kasabaya geri döner. Amarcord, ön planda anlatılan Faşizmle, Roma’nın finalinde [...]