- 1955 Une visite (kısa) 1957 Les mistons (kısa) 1959 400 Darbe 1960 Piyanisti Vurun 1960 Tire-au-flanc 62 1961 Une histoire d'eau (kısa) 1962 Unutulmayan Sevgili 1962 L'amour à vingt ans ("Antoine et Colette" bölümü) 1962 Antoine et Colette (kısa) 1964 Yumuşak Ten 1966 Değişen dünyanın İnsanları 1968 Siyah Gelinlik 1968 Çalınan Buseler 1969 Evlenmekten Korkmuyorum 1970 Vahşi Genç 1970 Domicile conjugal 1971 Les deux Anglaises et le continent 1972 Genç ve Güzel 1973 La nuit américaine 1975 L'histoire d'Adèle H. 1976 L'argent de poche 1977 L'homme qui aimait les femmes 1978 La chambre verte 1979 L'amour en fuite 1980 Son Metro 1981 Penceredeki Kadın 1983 Neşeli Pazar
-
Jules ve Jim
(Jules Et Jim)
Amerikan Gecesi
(La Nuit Americaine)
Penceredeki Kadın
(La Femme d'a Cote)
FİLMOGRAFİ
GEZİCİ FESTİVALDE GÖSTERİLEN FİLMLERİ
François Truffaut
6 Şubat 1932’de Paris’te doğdu. Gençlik yıllarının bir bölümünü, ıslahevine kapatılmak, askerden kaçmak ve çeşitli cezaevlerinde yatmakla geçirdi. Çoğu hüzünlü bu anları daha sonra filmlerinin büyük kısmına yansıtmıştır. Sinema tutkusu ünlü film eleştirmeni André Bazin ile tanıştığı Fransız Sinematek’inde gelişti. 1953’den başlayarak, sekiz yıl boyunca Cahiers du Cinema’da yazan Truffaut derginin en sivri kalemli yazarlarından biri olarak ünlendi. Birkaç kısa metrajlı filmden sonra gerçekleştirdiği ilk uzun metraj filmi 400 Darbe ile Cannes’de En İyi Yönetmen Ödülü’nü kazanarak hem kendi adını, hem de sinema kariyerinin ilk dönemiyle yakından bağlı olduğu ve o zamanlar henüz gelişmekte olan “Yeni Dalga”yı tanıtmış oldu. Daha sonraki çalışmalarıyla, çoğu sinemacının umutsuzca yakalamaya çalıştığı, kitle sinemasınca da kabul edilen seçkin ve kişisel bir üslubu yaratabilmiştir. Biri Oscar olmak üzere sayısız ödülün sahibi olan yönetmen, 1984 yılında yeteneklerinin doruğundayken kanserden öldü. 1950’li yılların başında André Bazin’in Cahiers du Cinema’sına yazı yazan beş Fransız sinema eleştirmeninden biri olan François Truffaut kendi kuşağının önde gelen yönetmenlerinden biri olmuştur. Truffaut’nun filmleri “Yeni Dalga” döneminin ilk filmlerinde beğendiği bütün nitelikleri yansıtır. Zerafet, hafiflik, alçakgönüllülük, şıklık, ritim. Ona göre kayda değer filmler yapmak için bir yönetmende olması gereken nitelikler, duyarlılık, önsezi, zevk ve zekadır. Yönetmende bu niteliklerden birinin biraz bulunması çok fazla bir anlam ifade etmez. Ama yönetmen bu yeteneklerden birine gerçekten sahipse ortaya cazip bir film, dört yetenekde varsa ortaya bir başyapıt çıkar. Ama Truffaut’yu sinema ustalarının en çekicilerinden biri yapan da onun yumuşaklığı ve kimseyi mahkum etmeyişidir.