-
1958 Les Rates (kısa)
1965 Compartiment Tueurs Caniler Treni
1967 Un homme de trop 13. Adam
1969 Z Ölümsüz
1970 L’aveu The Confession
1972 État de siege Sıkıyönetim
1975 Section special Special Section
1979 Clair de Femme Womanlight
1982 Missing Kayıp
1983 Hanna K.
1986 Conseil de Famille Family Council
1988 Betrayed İhanet
1989 Music Box Müzik Kutusu
1991 Contre l'oubli Lest We Forget (Pour Kim Song-man
Corée’ bölümü)
1993 The Little Apocalypse
1995 A Propos de Nice
La Suite (‘Les Kankobals’ bölümü)
1995 Lumière et compagnieLumière and Company (belgesel)
1997 Mad City Çılgın Şehir
2002 Amen Amin
2005 Le Couperet Ölümcül Çözüm
2009 Eden is West Cennet Batıda
2012 Capital Kapital -
Kayıp
(Missing)
Nice Üzerine – Devam
(A Propos De Nice - La SuiteA PROPOS DE NICE - LA SUITE)
FİLMOGRAFİ
GEZİCİ FESTİVALDE GÖSTERİLEN FİLMLERİ
Costa Gavras
Costa Gavras’ın filmleri heyecanlı, büyüleyici ve dramatik sinemanın olağanüstü örneklerinden olsa da yönetmenin amacı izleyiciyi gerilim altında tutmak değildir. Kendi ülkesinde geçen olayları anlatan Ölümsüz filmini sürgündeyken çeken Gavras’ın en çok ilgi duyduğu konu gücün kötüye kullanılmasıdır. Gavras, politik görüşü açısından bir anti-faşist ve hümanist olarak tanımlanabilir. Filmlerindeki bu belirgin politik yapı, ona uluslararası saygınlık ve ün kazandırmıştır. Ticari kaygı gütmeyen öykülerine karşın, Gavras hem popülerliği yakalamış hem de eleştirmenlerin övgüsünü almıştır. Çünkü filmlerinde yalnızca aydın kesime hitap etmemekte, dolayısıyla izleyicileri de sıkmamaktadır. Filmlerinde, gişe başarısı garanti olan dünyaca tanınmış oyunculara yer verir. Gavras’a göre faşizm ve çürümüşlük dünyanın herhangi ülkesinde ortaya çıkabilir. Gavras’ın filmleri gizemli ve heyecanlıdır. Gavras, düşüncelerini daha geniş kitlelere aktarabilmek için birinci koşulun izleyicilere hoş vakit geçirtmek olduğunun bilincindedir. Aynı zamanda sinema dünyasında geçerli ekonomik kurallara uymak ve başarılı olmak zorundadır. Pauline Kael’in vurguladığı gibi Ölümsüz, “Hem mesajı olan politik bir film hem de tümüyle ticari bir film olması nedeniyle çok sıradışı bir Avrupa filmidir”. Costa Gavras’ın tüm yapıtları “politik” değildir. Compartiment Tueurs başarılı bir cinayet filmidir. Clair de Femme ise bir dul ile küçük kızının ölümüyle dehşete düşmüş bir kadının hazin öyküsünü anlatır. Her iki filmin başrolünde de Yves Montand vardİr. Yönetmenin en belirgin özelliği, başka ülkeleri denetlemeye çalışan veya insan haklarını ihlal eden hükümetleri lanetleyen filmler yapmasıdır.