- 1981 Saimaa-ilmiö (belgesel) 1983 Rikos ja rangaistus 1985 Calamari Union 1986 Varjoja paratiisissa 1986 Rocky IV (kısa) 1987 Hamlet liikemaailmassa 1987 Rich Little Bitch (kısa) 1987 Thru the Wire (kısa) 1988 Ariel 1989 Leningrad Cowboys Go America 1989 Likaiset kädet (TV filmi) 1990 Tulitikkutehtaan tyttö 1990 I Hired a Contract Killer 1992 Those Were the Days (kısa) 1993 These Boots (kısa) 1994 Leningrad Cowboys Meet Moses 1994 Total Balalaika Show (belgesel) 1996 Sürüklenen Bulutlar 1996 Välittäjä (kısa) 1996 Oo aina ihminen (kısa) 1999 Juha 2002 Geçmişi Olmayan Adam 2002 Ten Minutes Older: The Trumpet 2004 Visions of Europe 2004 Bico (kısa belgesel) 2006 Laitakaupungin valot 2007 Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et que le film commence 2011 Le Havre 2012 Centro Històrico 2012 Juive Leskike and Grand Slam: Bluesia Pieksämäen asamella (kısa belgesel)
-
Telin Ucunda
(Thru the Wire)
Dökümevi
(Valimo)
Köpekler Cehenneme Gitmez
(Dogs Have No Hell)
Zengin Küçük Kaltak
(Rich Little Bitch)
Bico
(Bico)
Umut Limanı
(Le Havre)
Alacakaranlıktaki Işıklar
(Laitakaupungin Valot)
Kibritçi Kız
(Tulitikkutehtaan Tyttö)
Çizmeler
(These Boots)
Ne Güzel Günlerdi
(Those Were The Days)
Bu Çizmeler
(These Boots )
Rocky VI
(Rocky VIRocky VI)
Tellerin Arasında
(Thru The Wire)
Sürüklenen Bulutlar
(Kauas Pilvet Karkaavat)
Geçmişi Olmayan Adam
(Mies Vailla Menneisyytta)
FİLMOGRAFİ
GEZİCİ FESTİVALDE GÖSTERİLEN FİLMLERİ
Aki Kaurismäki
Aki Kaurismäki 1957 yılında Finlandiya’nın Orimatilla kentinde doğdu. Tampere Üniversitesi’nde gazetecilik okudu. Burada film derneklerinde çeşitli etkinliklere katıldı. Sinemaya, 1980’lerin başında ağabeyi Mika’nın filmlerinde oyunculuk ve senaryo yazarlığı yaparak adım attı. 1983’de Dostoyevski’nin romanından uyarladığı “Suç ve Ceza” ile ilk uzun metrajlı filmini çekti. Diğer edebiyat uyarlamaları arasında Shakespeare’in Hamlet’ini Helsinki sanayi bölgesinde geçen tuhaf olaylarla birleştirdiği “Hamlet Goes Business”i ve Puccini’nin La Boheme operası sayesinde meşhur olan “Bohemian Life” (1992) adlı romanı sayabiliriz. Biçimsel ve tematik açıdan istikrarlı ve sistematik bir sinemacı olduğunu kanıtlamış olan Kaurismäki’nin yönetmenliğinin en önemli özellikleri, yalın ve disiplinli anlatımı, geleneklerin gücünün bilincinde olması ve çoğu zaman sertçe kullandığı kara mizahtır. Kaurismäki’nin, yaşamın kenarına itilmiş, yersiz yurtsuz karakterlerini sunuş biçimi, onları bu konuma iten toplumsal değerlerin eleştirisinin yanında bu insanların yaşamlarını daha iyi anlamanızı sağlamayı amaçlayan ahlaki sorumluluğu da içerir. Kaurismäki “Tutunamayanlar Üçlemesi” adını verdiği ama daha çok “İşçi Üçlemesi” adıyla bilinen serisine, çöp toplayarak geçinen bir adamla süpermarkette kasiyerlik yapan bir kadının Fin usulü aşkını romantik hayallerden ve günlük hayatın tekdüze gerçeklerinden uzak durarak anlattığı “Shadows in Paradise” (1986) ile başladı. Bu üçlemeyi, Helsinki’nin beton ormanında işsiz ve evsiz kalan bir adamın maceralarını konu alan “Ariel” (1988) ve Andersen’in masalını işçi sınıfına uyarladığı “The Match Factory Girl” (1990) ile tamamladı. Müziği yaşam biçimini simgelemekle kalmayıp aynı zamanda basmakalıp kurallara karşı bir başkaldırı aracı olarak gören Kaurismäki, dünyanın en kötü Rock grubu olan “Leningrad Cowboys / Leningrad Kovboyları” üzerine de üç filmlik bir seri yapmıştır. Son yıllarda tekrar ülkesindeki sorunlara odaklanan yönetmen, Finlandiya’da işsizlik üzerine yeni bir üçlemeye başladı. Sürüklenen Bulutlar ile işsiz kalan ve yaşamlarını onurlu bir şekilde sürdürmeye çalışan bir çiftin öyküsünü anlattı. Bu üçlemenin ikinci filmi olan Geçmişi Olmayan Adam, Cannes’da Jüri Büyük Ödülü’nü, Hamburg Film Festivali’nde Douglas Sirk Ödülü’nü ve Huesca Film Festivali’nde Luis Buñuel Ödülü’nü kazandı.