devrim yahut vasat_md
  • DEVRİM YAHUT VASAT
  • Bu kitap, yeniye ilişkin soruların sorulduğu, cevapların farklı kültür formlarının incelenmesiyle tartışıldığı ve yeni başka soru ve sorunsalların düşünülmesi gerektiğine dikkat çeken bir çalışma olsun istedik. Gündelik hayat deviniminin "yeni" [...]
sinif
  • SINIF İLİŞKİLERİ SURETİ SOLDURULMUŞ BİR RESİM Mİ?
  • Hızla dönüşür ve değişirken; toplumsallığımızı, toplumsal ilişkileri ve ilişkilerin içsel dinamiklerini anlamlandırabilmek, bilgiyi ilişkilendirip üretebilmek, yaşamsal bir gerekliliğe dönüşmektedir. Yeniden ve bıkmadan eleştirel bir sorgulamayı canlı tutmak için Türkiye’de de [...]
tasradabirzaman
  • TAŞRADA VAR BİR ZAMAN
  • Sinemada giderek sayıları artan taşra temalı ya da mekanını taşrada arayan, oraya dönen, taşranın dünyasını öykü dünyası kılan filmlerin tespitiyle çıkıldı yola. Bu sorgulama içinde görüldü ki sadece sinemada değil [...]
reha_erdem
  • REHA ERDEM SİNEMASI: AŞK VE İSYAN
  • Reha Erdem’in hayal kurmaya çağıran sinemasını derinlemesine inceleyen, anlatan, okuyan bu kitap A Ay’ın yıkık dökük konağından Kaç Para Kaç’ın çıkışsız bir labirenti andıran İstanbul’una, Korkuyorum Anne’nin pencere pervazlarından Beş [...]
ozzgurluklar
  • ÖZGÜRLÜKLERDEN KAYIPLARA VE SONRASI
  • Tül Akbal Sualp, Necla Algan ve Ayla Kanbur’un ortak çalışması bu kitap özgürlüklerden ne anladığımız sorusundan yola çıkılarak kaleme alınıyor. Cinsellik, Kadın, Kadına Bakmak, Dayanışma, Sorgulama, Yeni Dil Arayışları, Geri [...]
munirozkul-md
  • AKTÖR DEDİĞİN NEDİR Kİ? MÜNİR ÖZKUL KİTABI
  • Hababam Sınıfı’nın idealist ve iyi yürekli Mahmut Hoca’sı, Türk tiyatrosunun İsmail Dümbüllü’den sonraki Kavuklu’su, beyazperdenin ve sahnelerin yorulmak bilmez emekçisi, ustası… Münir Özkul’u birkaç kelimeyle anlatmak mümkün değil kuşkusuz. Özkul [...]
zeki_okten
  • YOKSUL: ZEKİ ÖKTEN
  • Zeki Ökten’in Türkiye sinemasındaki diğer birçok yönetmenden en belirgin farklılığı, yönetmenin filmlerine konu ettiği olaylara, insanlara, topluluklara ve tarihsel dönemlere sosyolojik, kimi zaman da antropolojik bir bakış açısıyla yaklaşabilmesinden kaynaklanmaktadır. [...]
atif
  • ADI: ATIF YILMAZ
  • Yarattığı özgün ve denenmemiş ifade biçimleriyle Türk sinemasında unutulmaz bir etki yarattı Atıf Yılmaz. Hem değişen koşullara ayak uydurmakta gösterdiği ustalıkla hem de bütün gelişmeleri kendi sinema dilinin filtresinden süzen [...]
zeki_demirkubuz
  • KADER: ZEKİ DEMİRKUBUZ
  • Türk sinemasında son dönemin en dikkat çekici yönetmenlerinden olan Zeki Demirkubuz, tümüyle avangart bir bakış ve yenilikçi bir sinema grameriyle kısa zamanda sadık takipçiler edindi kendine. Yarattığı özgün sinema diliyle [...]
sadri
  • KAHKAHA VE HÜZÜN: SADRİ ALIŞIK
  • Türk sinemasının yarattığı karakterler ve çizdiği kompozisyonlarla simgeleşmiş aktörü Sadri Alışık için Kurtuluş Özyazıcı’nın hazırladığı bu kitap, ünlü sinemacıya bir saygı duruşu niteliğinde. Sinemanın bu büyük emekçisini sadece bir aktör [...]
lutfi
  • SADELİĞİN DERİNLİĞİNDE BİR USTA: LÜTFİ AKAD
  • Türk sinemasının çığır açan yönetmenlerinden Lütfi Akad, sade ve yalın bir bakış açısıyla çektiği filmleri aracılığıyla insan kişiliğinin derinlerine inebilmeyi başarmış ve sinemacılar kuşağının en verimli yaratıcılarından biri olarak sinema [...]
ErksanKapak
  • METİN ERKSAN SİNEMASINI OKUMAYI DENEMEK
  • Türk sinemasının temel taşlarından Metin Erksan üzerine kaleme alınan bu kitapta, Kurtuluş Kayalı, Türk sinemasının geçirdiği dönüşümün ve kat ettiği mesafenin bütünlüğü içinde, Erksan’ın yapıtını özlü ve sinemanın özgül anlamının [...]
phpThumb_generated_thumbnail
  • YILDIZ: HÜLYA KOÇYİĞİT
  • Sinemamızın başlıca kadın oyuncularından Hülya Koçyiğit’i birçok farklı açıdan ele alan bu derleme, sanatçının oyunculuk serüvenindeki dönemeçleri Türk sinemasının geçirdiği evrimin bütünlüğü içinde irdeliyor. Koçyiğit’in oyunculuğunu sinematografik bir çerçevede değerlendiren [...]
omer_kavur
  • ÖMER KAVUR
  • “Sinemamızı kaybedersek kendi yüzümüzü kaybederiz. Türk Sineması yok olma tehlikesi ile karşı karşıya. Sinemamızın yok olması gerçekten yüzümüzün kaybolması anlamında. Çünkü o yüzleri değil, alıp başka insanların yüzlerini seyretmeye başlıyorsunuz. [...]
sansur
  • TÜRK SİNEMASINDA SANSÜR
  • Eğer yoksulluğu, adaletsizliği, haksızlığı, sömürüyü, insanın insanca yaşamasını engelleyen koşulları önleyecek gücün yoksa – ya da daha kötüsü böyle bir niyetin yoksa - o zaman bir süpürgeyle bütün sorunları halının [...]
tuncel
  • OYUNCU: TUNCEL KURTİZ
  • “Bu macera sonsuz bir merakla başladı; çalışmakla, disiplinle, okumakla, müzikle, aşkla, acılarla, gözlemekle ve iç disiplinle büyüyüp gelişti. Dönüp geriye baktığımda, biraz oynadığım adamları, biraz kendimi görüyorum. Ne o ne [...]