Ziyaret Saatleri

Museum Hours

museum hours1
Konu

Ziyaret Saatleri bir yandan hüzünlü, dokunaklı bir karakter betimlemesi, bir yandan da bir sanat tarihi çalışması ve bir mimarlık harikasına yazılmış bir aşk mektubu. Viyana’daki büyük Sanat Tarihi Müzesi’nde (Kunsthistorisches Art Museum) geçen bu öykü, orta yaşlı müze bekçisi Johann (Robert Sommer, beyazperdeye dokunaklı bir giriş yapıyor) hakkında. Johann’ın sessizlik içinde sürdürdüğü işi onun geri planda kalmasına olanak verir. Ziyaretçileri, onların sanat eserlerini izlediği gibi dikkatle izler. Bu arada Anne ile (Kanadalı şarkı sözü yazarı Mary Margaret O’Hara) karşılaşır. Aynı kuşaktan olan Anne, kuzeninin hastalığı nedeniyle kente gelmiştir. Fakat Johann’la Anne arasındaki ilişki, Ziyaret Saatleri‘nin sadece bir parçasıdır, öykü bu ilişkinin üzerinden Kunsthistorisches Art Museum’un çatlaklarına, barındırdığı sanat eserlerinin halk yığınlarına hitap etmesi gerçeğine doğru dallanıp budaklanır.

Cohen’in daldan dala atlayan yaklaşımı, kesintisiz bir ritim içinde gerçekliğe yaklaşmakta ve uzaklaşmaktadır. Bir noktada, konu dışı bir galeri çekimi, ziyaretçiler aniden çırılçıplak kalıp da, tabloların izleyici üzerindeki dönüştürücü etkisini ortaya koyduklarında gerçeküstü bir hale dönüşür. Diğer zamanlarda, film, merkezi temaları keşfetmek üzere üslup üzerine bir söylemi kullanarak sanat tarihine doğru bir yolculuğa çıkar. Bir müze rehberinin, Flaman ressam Pieter Bruegel eserlerindeki nüanslar hakkında, özellikle Yeni Ahit’ten çıkıp gelen bir imge olan “Calvery Alayı” (ya da “Çarmıha Gidiş”) adlı tablosuna yoğunlaşarak yaptığı kapsamlı sunuş, tablonun merkezindeki etrafı kuşatılmış Mesih’in yer aldığı çerçevenin ötesindeki ayrıntıları gözler önüne serer. Görünüşte önemsiz olan ayrıntıların bu şekilde öne çıkarılması birkaç yüzyıl öncesinin estetiğini Cohen’in yaklaşımını tanımlayan çevresel belirlenmeye bağlar.

Eric Kohn, Indiewire

Genel bilgi