Viridiana

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Rahibe adayı Viridiana, manastıra kapanmadan önce, baş rahibenin önerisiyle, okumasını sağlamış olan varlıklı amcası Don Jaime’yi görmeye gider. Jaime, Viridiana’yı yıllarca önce gerdek gecesi ölen karısına benzetir. Karısının gelinliğini giydirdiği Viridiana’nın kahvesine uyku ilacı atarak kıza sahip olmak ister. Ama kendini dizginler. Ne var ki, Viridiana’ya manastıra dönmesini engellemek için, artık bakire olmadığını söyler. Viridiana manastıra dönme kararı verir bu arada amcasının kendini astığını öğrenir. Rahibe olmaktan vazgeçip, amcasının malikanesinde, amcasının evlilik dışı oğluyla birlikte iyi bir Hıristiyan olarak yaşamaya karar verir. Evin kapılarını yersiz yurtsuz dilencilere açar. Bir eğlence düzenleyen dilenciler evin altını üstüne getirirler. İçlerinden biri Viridiana’nın ırzına geçmeye kalkar. Film bittiğinde Viridiana’nın kadınlığı uyanmıştır. 1960 Cannes Film Festivali’nde aralarında Carlos Saura’nın da bulunduğu genç İspanyol yönetmenlerin, Franco İspanyası’nda bir film çekmesinin önemini vurgulamaları üzerine Bunuel, Viridiana’yı çekti. Starlara karşı olduğu için başrolü Meksika’da güldürü filmlerinde oynayan Silvia Pinal’e verdi. Daha önce Nazarin’de oynattığı Francisco Rabal (amca) ile birçok filminde rol alacak olan Fernando Rey (amcanın piç oğlu) Silvia Pinal’e eşlik etti. Bunuel, Viridiana’da Hıristiyanlık değerlerinin yozlaşmasında burjuvazinin rolünü vurgular. Burjuvazi, Bunuel’in gözünde, ayrıcalıklarını ve mal varlığını korumayı başaramamış aristokrasinin ardılıdır. İktidarın (sınıf değiştirmeyip) ideoloji değiştirmesi, toprak aristokrasisinin Hıristiyanlıkla bağlantılı değerleri için de tehlike çanları çaldırır. Kilisenin temsilcisi Viridiana da yozlaşmadan payını alır. Aristokrasinin manevi değerlerini desteklerken, çok geçmeden burjuvazi ile işbirliği yapar. İktidarı yine elinde tutar, ama işlevinin gerektirdiği ahlaki değerleri yitirir. Hayata karışarak Hıristiyanlık öğelerini yaymaya, çevresine sevgi aşılamaya çalışırken, karşısındakilerin tepkisiyle karşılaşır. Bekareti savunurken ırzına geçilir, yoksulluktan yana tavır koymuşken dünya nimetlerinden yararlanma yoluna sapar. Katolikliği sert bir biçimde eleştiren Viridiana’da dilencilerin Leonardo da Vinci’nin İsa’nın Son Yemeği adlı tablosunu çağrıştıran bir düzenleme ile (Hendel’in dinsel müziği eşliğinde) yemek yedikleri sahnede bu eleştiri doruğa ulaşır. Cannes Film Festivali’nde Altın Palmiye Ödülü’nü alan Viridana, festivalin hemen ardından İspanya’da yasaklanmıştı. Rekin Teksoy

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
İspanya 
'
1961

Yönetmen
Luis Bunuel

Senaryo
Luis Buñuel

Görüntü
Jose F. Agayo

Kurgu
Pedro del Rey

Yapım
Uninci S.A. and Films Spain

Oyuncular
Fernando Rey
Francisco Rabal
Margarita Lozano
Silvia Pinal
Teresa Rabal
Victoria Zinny

Müzik
Hendel
Mozart

Ödüller
Cannes 1961 Altın Palmiye

Festivaller
4. Gezici Festival
AVRUPA’NIN EN İYİLERİ