Sivas

Sivas

Sivas-Poster kopya
Konu

“Sivas” bir çocuğun büyüme sürecindeki kırılma anlarını göstermesi ve küçük ölçekte bir Türkiye panoraması çizmesiyle öne çıkıyor. 11 yaşındaki Aslan, kaybedenlere acımayan, duyguların konuşulamadığı sert bir erkekler dünyasında yaşadığının farkında. Bu dünyada ancak şiddetin diliyle ayakta duracağını biliyor. Ama terk edilen bir dövüş köpeğine sahip çıkmasının tek nedeni erkeklerin dünyasına girmek ya da sevdiği kıza hava atmak değil. Abisi ve babasının zoruyla ölüme terk ettiği yaşlı atın ruhunda açtığı yarayı da kapatmak istiyor. Köpeğinin dövüşmesinin kendisine köyde özel bir statü vereceğini bilse de dövüşlerden rahatsız. Zaten onu bir film kahramanı yapan özelliği mahalle baskısına karşı vicdanının sesini duyabilmesi.

Kaan Müjdeci, Aslan’ı sürekli hareket halinde bir kamerayla yakından, belgesel bir sinemacı gibi takip ediyor. Doğan İzci de Aslan’ı sanki kamera yokmuş gibi, adeta “yaşayarak” oynuyor. Özellikle öfkelenip dama çıktığı sahnede parmak ısırtan bir oyunculuk sergiliyor. Aslan’ın içindeki çelişkileri, üzüntüleri yansıtan final de çok iyi. “Sivas”, merhamet duygusu ile toplumdaki baskın erkeklik ideolojisi arasındaki çelişkiyi incelikle vurgulayan bir film.

Mehmet Açar