Roma İnsanları

Gente Di Roma

arsvFilm_TTWvJjWWTPdZgXJjGAYTfXzCQORaNStL.jpg
Konu

“Bu filmi daha önce yapmak istiyordum ama Fellini’nin Roma’sı ile karşılaştırılmasından korktum”. Ettore Scola, İtalya’nın Viareggio kentindeki 20. Avrupa Sinema Festivali’nin açılış filmi olan Roma İnsanları’nın gösteriminden önce böyle bir itirafta bulundu. […] Ama, Scola’nın Roma’yı ve Roma halkını tasviri Federico Felllini’nin 30 yılı aşkın bir zaman önce yaptığı Roma’dan o kadar farklı ki, bu FILMLERi yanyana koymak kimsenin aklına bile gelmez. […] Ettore Scola, kendini yalnızca gerçekçi yaklaşımı ile değil, politik görüşüyle de farklı kılıyor. Bu durum, bir dizi epizoddan -tıpkı Fellini’nin Roma’sı gibi- oluşan ve birbirinden bağımsız sahnelerin, sabahın erken saatlerinden gecenin geç vakitlerine kadar uzanan bir kronolojiyi takip ettiği Roma İnsanları’nda da açığa çıkıyor. Her biri farklı olmakla birlikte, belgesel öğeler kurmacayla harmanlanmış, amatörlerin rol aldığı kilit karakterlerin öykülerini, profesyonel oyuncuların ustalıklarıyla dramatik etkisi artan sahneler takip ediyor. […] Bu küçük, kaygısızca kotarılmış öykülerde, film, modern zamanların kendisine has özelliklerine ve Ro-malılar’ın onlara ayak uydurmaya yönelik bildik tavırlarına odaklanıyor. Filmin önemli bir bölümü, Ro-malılar’ın göçmenlere karşı tavırlarının sergilenmesine ayrılmış. Öte yandan, gerçekte bir Romalı olmasa da yaşamının neredeyse tümünü bu kentte geçiren Ettore Scola, Romalılar’ın en eski zamanlardan beri barbar istilalarına alışık olmalarından ötürü bu topraklarda faşizmin diğer yerlerdeki gibi saldırganlık içermediğini ve Romalılar’ın yabancılara kayıtsız bir gözle baktıklarını, böylece, farkında olmaksızın kendileriyle daha kolay bütünleşen göçmenlerin kimi özelliklerini benimsedikleri gerçeğini vurgular. Scola’nın filmi tüm çelişkileriyle birlikte bugünkü Roma’nın günlük hayatını bir yargıda bulunmaksızın yansıtıyor. Eva Zaoralová