Canlı Blues

Jammin' the Blues

caz_ve_sinema.00_08_43_11.Still013 kopya
Konu

Forough Farrokhzad ve Jean Genet’nin yanı sıra, Arnavutluk doğumlu Dion Mili’nin dahil olduğu küçük bir sanatçı topluluğunun üyeleri, birer film yapmış olmalarına karşın, sinema tarihinde kalıcı iz bırakmışlardır. Life dergisi fotoğrafçısı olarak tanınan Mili de, cazı sınırlayan öğelerinden arındırarak, bir yan eğlence olmaktan çıkarmış ve kendi büyüleyici estetiğine kavuşmasını sağlamıştır. Geç saatlere kadar devam eden bir doğaçlama seansının atmosferini tekrar hayata geçiren bu filmde yer alan müzisyenler, caz yapımcısı Norman Graz tarafından seçildi ve Robert Burks’un ilk kez görüntü yönetmenliği görevini üstlendiği filmin çekimi dört seans sonrasında tamamlandı. Aralık 1944’te gösterime girdiğinde Passage to Marseille’in yanında afişlerde yerini alan film Oscar’a aday gösterildi. Mili’nin hareketli bedenleri konu eden fotoğraf çalışmalarından esinlenen kompozisyonlar filmin enerji kaynağını oluşturur. Her solo performansta, kamera o performansı farklı yönlere dağıtmadan ve daha küçük alanlara bölmeden önce mekansal düzenin merkezi haline getirir ve müziğe eşsiz bir duygu katar.

−Ehsan Khoshbakht