Başka Bir Yerde

Somewhere

arsvFilm_TkSMPRRPoYgnTDCYXUTRARYYgNTkCgSc.jpg
Konu

Sofia Coppola ‘üst sınıflara’ dair yabancılaşma hikâyeleri anlatmaya devam ediyor. Virgin Suicides ile klasik bir üst sınıf steril aile eleştirisine soyunan Coppola, Lost in Translation’da günümüzün “yersiz yurtsuz” şov dünyası insanlarının hayatlarındaki boşluğa dikkat çekmiş, Marie Antoinette’de ise insanlık tarihine mal olmuş bir aristokrasi hikâyesinde punk unsurunun peşine düşmüştü. Başka Bir Yerde ise bizi Hollywood yıldızı Johnny Marco’nun dünyasına davet ediyor. Eğer “Hollywood yabancılaşması” diye bir şey varsa, Başka Bir Yerde, tam olarak bunun filmi. Hayatını uyuşturucu, içki, striptizci kızlar, Ferrari ve guitar hero döngüsünde geçiren bir “ünlü”nün hikâyesi bu. Başka Bir Yerde’nin özelliği, her haliyle son derece “bayağı” olarak nitelenebilecek bu hayat biçimini, adeta bir Antonioni filmi üslubunda resmetmesi. Coppola bu yolla, günümüzün gösteri dünyasının şatafatının ardında yatan çaresizlikte varoluşsal bir öz buluyor. Johnny Marco’nun ergenlik çağını yaşayan kızı Cleo’nun bakış açısını da filme dahil eden Coppola, bu varoluşsal gösteri dünyası eleştirisini, nispeten dokunaklı bir büyüme hikâyesiyle de bir araya getiriyor. Venedik’te Altın Aslan’ı kazanan Başka Bir Yerde, Phoenix’in müzikleriyle, Kiss’ten Strokes’a uzanan film müzikleriyle, soğukkanlı anlatımı ve belli belirsiz ironik mizah duygusuyla Coppola’nın olgunluk döneminin başlangıcı olarak görülebilir. Fırat Yücel