FİLMOGRAFİ

  • Dün
    Bugün
    Yarın (Ieri
    Oggi
    Domani)
    İtalyan Usulü Evlilik (Matrimonio All'italiana)

  • GEZİCİ FESTİVALDE GÖSTERİLEN FİLMLERİ

  • Dün, Bugün, Yarın
    (Ieri, Oggi, Domani)
    İtalyan Usulü Evlilik
    (Matrimonio All'italiana)

Vittorio de Sica

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Uzun yıllardır Neo-realizmin kilometre taşları olarak görülen Vittorio De Sica filmleri, İtalya’nın savaş sonrası “hareketi”nin tek ve her şeyi kapsayan tanımını yapmanın imkânsızlığını ortaya koyan duygusal bir manipülasyon sergiler. De Sica filmlerinde kurgulanmış bir “gerçeklik”, şiirsel bir ton ve sıradan insanlara dair karamsar bir bakış vardır. 1920 ve 1930’lu yılların sinema idolu olması sayesinde De Sica, 1940’da çektiği ilk filmi için mali imkânlara sahip oldu. Daha sonra senaryo yazarı Cesare Zavattini ile birlikte İtalya’nın en ünlü Yeni Gerçekçi filmine imza attı. 1950’li ve 1960’lı yıllarda yönetmen, gerçek mekânlardan, amatör oyunculardan ve toplumsal yorumdan, Sophia Loren ve Marcello Mastroianni gibi ünlü oyunculara rol verdiği, cinsel konuları yüzeysel bir üslupla işlediği İki Kadın; Dün, Bugün, Yarın; İtalyan Usulü Evlilik gibi cilalı, hiciv içeren sulu, stüdyo komedilerine ve parlak melodramlara geçiş yaptı. Zaman geçtikçe, De Sica oyunculara sempatik yaklaşımı ve giderek daha çok hayal ürünü materyallere yönelmesi sonucu zayıf bir sanatçı olarak görülmeye başlandı. Sadece 1970’lerde, ölümünden hemen önce, savaş öncesi faşist İtalya’da Yahudilerin tutuklanmasını anlattığı Finzi Continiler’in Bahçesi’nde ve bir kadının sanatoryumu ziyaretinin açığa çıkardığı İtalya’nın en eski sorunlarından biri olan sınıf ve bölge farklılıklarıyla yüzleştiği Kısa Bir Ziyaret filminde daha siyasî konulara dönüş yaptı. İlk film, iyimser nostaljisi ve sisli zarafetiyle göz alıcıydı; ikincisinin yergisi ise romantik bir alt met-nin klişeleriyle karşılandı. Geçmişe bakıldığında, De Sica’nın neo-realist çalışmasının melodramla lekelendiği, mekân çekimlerinin orijinalliğinin şematik öykülerle ve aşırı uçlardaki duygusallık ile yıkıldığı görülür. En iyi filmlerindeki mükemmele yakın doğallığı, profesyonel olmayan performansına rağmen ezici bir duygusal güç ortaya koymuştur. Geoff Andrew. The Film Handbook. UK: Longman Group, 1992. 79-80

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.