FİLMOGRAFİ

  • 1935 Dafne (kısa) 1937 Prélude à l’après-midi d’un faune (kısa) 1939 Il tacchino prepotente (kısa) 1939 La vispa Teresa (kısa) 1940 Fantasia sottomarina (kısa) 1941 Il ruscello di Ripasottile (kısa) 1942 Un pilota ritorna 1943 L’uomo dalla croce 1945 Roma
    città aperta 1946 Desiderio 1946 Paisà 1948 L’amore 1948 Germania
    anno zero 1949 L’invasore 1950 Stromboli 1950 Francesco
    giullare di Dio 1952 Les sept péchés capitaux (“Envie
    L’/Envy” bölümü) 1952 La macchina ammazzacattivi 1952 1951 Avrupası 1953 Siamo donne (“Ingrid Bergman” bölümü) 1953 Rivalità 1954 Amori di mezzo secolo (“Napoli 1943” bölümü) 1954 Toto Kaldırım Mühendisi 1954 Viaggio in Italia 1954 Korku 1954 Giovanna d’Arco al rogo 1959 India: Matri Bhumi (belgesel) 1959 Il generale Della Rovere 1960 Era notte a Roma 1961 Viva l’Italia! 1961 Vanina Vanini 1962 Anima nera 1963 Ro.Go.Pa.G. (“Illibatezza” bölümü) 1970 Da Gerusalemme a Damasco 1974 Anno uno 1975 Il messia 1977 Beaubourg
    centre d’art et de culture Georges Pompidou (belgesel)


  • GEZİCİ FESTİVALDE GÖSTERİLEN FİLMLERİ

  • Stromboli
    (Stromboli, Terra Di Dio)
    Almanya sıfır yılı
    ()

Roberto Rossellini

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Romalı zengin bir mimarın oğlu olan yazar-yönetmen Roberto Rosselini, henüz bir yeniyetmeyken, amatör filmler çekmeye başladığında, işin sanatsal değil teknik yönüne meraklıydı. Sinema endüstrisinden bazı kişiler, 1938 tarihli Prélude à l’après-midi d’une Faune adlı kısa filmini salonlarda gösterime sokulacak nitelikte buldu; ne yazık ki İtalyan sansür kurulu müstehcen olduğu gerekçesiyle filmin gösterimini engelledi. Buna karşın, Vittorio Mussolini (diktatörün film şirketi yöneticisi olan oğlu; aynı zamanda aile dostlarıydı) profesyonel bir sinemacı olması için genç Rossellini’ye kapı açtı; 22 yaşındaki hevesli Rossellini de bu fırsatı kaçırmadı. Bir İtalyan hastane gemisini konu alan bir belgeseli yönetmesi istendiğinde, projeyi büyütüp La Nave Bianca adlı kurmaca bir filme dönüştürdü: 1940 yılında tamamlanan film ertesi yıl gösterime girdi. 1943’de, pek çoklarının ilk yeni gerçekçi film kabul ettiği Desiderio üzerinde çalışmaya başladı; filmde omuz kamerası kullanan Rossellini, ele aldığı konuya yönetmenden çok bir seyirci olarak yaklaşmayı deniyordu. Ne yazık ki projeden vazgeçmek zorunda bırakıldı ve film üç yıl sonra, daha geleneksel bir yaklaşım sergileyen başkaları tarafından tamamlandı. Yine de Rossellini’nin sinemada doğalcılıkla temas etmesinin etkisi kalıcı oldu ve 1945 yılında, son derece yalın bir yeni gerçekçi film olan Roma Açık Şehir‘le uluslararası çapta üne kavuştu. Bunu Hemşeri (1946) ve Almanya Sıfır Yılı (1947) adlı filmleri izledi. Rossellini, 1960’lardan sonra neredeyse tüm enerjisini TV filmlerine verdi. Yönetmen II Messua (1978) adlı son filmiyle bir kez daha tartışmalara yol açtı. Rossellini 1977’de yaşama veda etti. Otobiyografisi, My Method: Writings and Interviews (Metodum: Yazı ve Söyleşiler) ölümünden sonra, 1993’te yayımlandı.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.