FİLMOGRAFİ

  • 1934 Les affaires publiques (kısa) 1943 Günah Melekleri 1945 Boulogne Ormanı’nın Hanımları 1951 Bir Taşra Papazının Güncesi 1956 Bir İdam Mahkumu Kaçtı 1959 Yankesici 1962 Jeanne d’Arc’ır Yargılanması 1966 Rastgele Baltazar 1967 Mouchette 1969 Tatlı Bir Kadın 1971 Düş Avcısı 1974 Gölün Lancelot’u 1977 Herhalde Şeytan 1983 Para


  • GEZİCİ FESTİVALDE GÖSTERİLEN FİLMLERİ

  • Yankesici
    (Pickpocket)
    Rastgele Balthazar
    (Au Hasar BalthazarAu hasar Balthazar)
    Mouchette
    (Mouchette)
    Bir İdam Mahkumu Kaçtı
    (Un Condamne A Mort S'est Echappe)

Robert Bresson

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Sinemanın en saygın “auteur”lerinden Robert Bresson, Fransız ve dünya sinemasında tamamen kendine özgü bir yere sahiptir. Meslek hayatı boyunca, kameralı bir şair ve filozof diye anılan yönetmen daima sanatsal ve ruhsal hedeflere bağlı kalmış, asla ticari yapımlara yönelmemiştir. Bresson’un Fransız sineması içinde özgünlüğünün iki yönü vardır. İlk olarak, dinsel bir söylemi izleyen tek kişi sayılabilir; ikinci olarak da profesyonel oyunculardan hoşlanmaması ve tanınmamış amatörlerden yararlanması performans ve diyaloga bağlı Fransız sinema geleneğine ters düşer. Bildik ticari sinemaya karşı oluşu, temalarla mizansenin tutarlılığı ve senaryosunu kendi yazdığı filmler, onu 1950’lerin ortasından itibaren geleceğin Yeni Dalga’sının modellerinden biri haline getirmiştir. Bresson’un saf sinema anlayışı onu daha eski bir akıma, 1920’lerin Fransız avant-garde’ına yaklaştırır. Robert Bresson 25 Eylül 1907’de doğdu, felsefe okudu. Önce ressam ve fotoğrafçı olarak çalıştı ama 1930’ların başında sinemaya geçti. Kırk yıllık meslek hayatında yalnızca on üç konulu uzun metrajlı filmle tamamen kendine özgü bir eserler bütünü yaratmayı başardı. Başka pek çok sözde “auteur”ün aksine, Bresson, Yeni Gerçekçilik ve Yeni Dalga gibi eğilimlere uyum sağlamaya direndi. Popüler sinemanın yapaylığının onda uyandırdığı tiksinmeyle “daha az, aslında daha çoktur” fesefesini savunarak, kendini kısıtlı konular, küçük oyuncu kadroları, minimal olay örgüleri, temkinli ve virgülü virgülüne bir görüntü ekonomisiyle rahat hissediyordu. Ince bir görüşe sahip bir sanatçı olan Robert Bresson kolay kolay herhangi bir kategoriye sokulamaz. Sinema tarihinin bu az film yapmış, neredeyse silik ama temel kişisi hiçbir ekole ya da akıma ait olmadığı gibi, müritler de üretmemiştir. Gerçi akademisyenlerden ve diğer birikimli sinemaseverlerden oluşan küçük bir hayran kitlesine sahip olmuştur ama asla hak ettiği kadar geniş ölçüde ve coşkulu biçimde kabul görmemiştir.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.