FİLMOGRAFİ

  • 1964 Fatoş’un Fendi Tayfur’u Yendi 1965 Sürtük 1965 Kart Horoz 1965 Helal Adanalı Celal 1966 Senede Bir Gün 1966 Bir Millet Uyanıyor 1966 Ben Bir Sokak Kadınıyım 1966 Seni Bekleyeceğim 1966 Seni Seviyorum 1967 Sürtüğün Kızı 1967 Ölünceye Kadar 1967 Yaşlı Gözler 1967 Ömre Bedel Kız 1968 İngiliz Kemal 1968 Nilgün 1968 Sevemez Kimse Seni 1969 Boş Çerçeve 1970 Küçük Hanımefendi 1970 Sürtük 1971 Kalbimin Efendisi 1971 Son Hıçkırık 1971 Senede Bir Gün 1971 Beyoğlu Güzeli 1972 Tatlı Dillim 1972 Sev Kardeşim 1973 Canım Kardeşim 1973 Oh Olsun 1973 Yalancı Yarim 1974 Köyden İndim Şehire 1974 Mavi Boncuk 1974 Salak Milyoner 1975 Hababam Sınıfı 1976 Hababam Sınıfı Sınıfta Kaldı 1976 Süt Kardeşler 1977 Hababam Sınıfı Uyanıyor 1977 Şaban Oğlu Şaban 1977 Gülen Gözler 1978 Hababam Sınıfı Tatilde 1979 Erkek Güzeli Sefil Bilo 1980 Banker Bilo 1981 Hababam Sınıfı Güle Güle 1985 Aşık Oldum 1985 Namuslu 1989 Arabesk


  • GEZİCİ FESTİVALDE GÖSTERİLEN FİLMLERİ

  • Hababam Sınıfı
    (Hababam Sınıfı)

Ertem Eğilmez

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Ertem Eğilmez’in Türk sinemasındaki yönetmenler skalasındaki yerini yanılgı payına ödün vermeden tespit etmek, öyle sanıldığı gibi pek kolay bir şey değildir. İsmine atfen (Eğilmez Ekolü) ya da şirketlerine göndermelerle (Arzu Film Ekolü) yapılan yakıştırmalar da, onun sinema anlayışını bütünüyle kuşatmadığı gibi yeterince açıklamaktan da biraz uzaktır. Eğilmez, çoğunluk komedi türünde olmasına rağmen her türde şansını denemiş, ikinci çevrimler yapmış, 1973’de Canım Kardeşim filmiyle sinemadaki her bir dalgalanmaya açık rotasını tek bir hedefe yönlendirmiştir. Bu hedef ise, gereksiz abartılara yer vermeyen denetim altına alınmış, ölçülü ve dengeli espri anlayışından oluşan aile tipi güldürü ile, bu güldürüyü oluşturacak, ünlü ve de deneyimli, kalabalık, ama yine denetim altına alınmış, dengelenmiş bir oyuncu kadrosunun bir araya getirilmesidir. Eğilmez, güldürünün içeriğinde de kimi değişiklikler yapmıştır. Onun güldürülerine her zaman belirli bir sıcaklığı beraberinde getiren aile, semt, küçük insanlar, nostaljik takıntılar egemen olmuş, bu egemenlik çoğu zaman güldürünün içinde dramı da beraberinde getirmiştir. Kısacası yaşamın içinde var olan çelişki ve durumlarda, hem güldürüyü, hem de gözyaşını aynı olay içinde yansıtmanın üstesinden gelebilmiştir. Ertem Eğilmez mucidi olduğu bu formülü Arabesk filminde doruğa taşımış, ama ne yazık ki bir kez daha yineleme fırsatını bulamadan aramızdan ayrılmıştır. Ertem Eğilmez, her başarılı filmin senaryo aşamasında başlayıp bittiğini, Türk sinemasında birbirleriyle anlaşmış bir ekip anlayışının gerekli olduğunu, yetenekli oyuncuların bir arkeolog titizliğiyle keşfedilip nasıl ünlü yapılabileceğini, yönetmenlik-yapımcılığının yanı sıra, Türk sinemasının gereksinme duyduğu senarist ve yönetmen adaylarının, nasıl, sıfırdan değilse bile ona yakın bir çizgide işlenip, kendi düşüncesi ve direktifleri doğrultusunda başa oynayacaklarını -çoğu zaman tekilci ve buyurgan yöntemlerle de olsa- kanıtlayan bir sinema yönetmeni değil, onun da ötesinde, sinemamızda örneği ne yazık ki çok az sayıda bulunan bir sinema düşünürü olmuştur. Burçak Evren

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.